Wednesday 17 April 2013




Sediakan lebih banyak tempat di Kolej Vokasional - TPM

KLANG 13 April - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mahu langkah segera diambil bagi menyediakan lebih banyak tempat untuk menampung permintaan kemasukan pelajar-pelajar ke Kolej Vokasional yang kian meningkat.
"Ini berikutan 117,000 permohonan memasuki kolej berkenaan diterima bagi sesi pengambilan tahun ini tetapi kapasiti yang mampu ditampung hanya lebih 21,000 orang sahaja," katanya semasa berucap merasmikan Karnival Kolej Vokasional 1Malaysia 2013 di sini.
Selain membina lebih banyak lagi kolej-kolej vokasional bagi menampung permintaan kemasukan pelajar, beliau berkata kerjasama dengan kolej swasta juga mungkin boleh dilaksanakan bagi tujuan itu.
Muhyiddin berkata permintaan yang sangat menggalakkan ini adalah hasil usaha Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional kementerian dan Kolej Vokasional (KV) yang banyak melakukan promosi melalui media arus perdana, program jelajah KV, taklimat penataran transformasi pendidikan vokasional, program konsolidasi serta Persidangan Kebangsaan Pendidikan Vokasional.
Beliau yang juga Menteri Pelajaran berkata pengajian di Kolej Vokasional kini adalah berbentuk sistem semester selama empat tahun pengajian yang membolehkan graduan KV dianugerahkan Diploma Vokasional Malaysia.



YY PANG........ tu dia rider yakuza



JPA da biasa main dengan ular.....kalau berani pegang laaa

 Penerangan disampaikan oleh staff SRS pada pelajar KLANG
 1Malaysia music.....

 thanks 2 Salam Music, dapat jugak cenderhati....cuma xdpt nak bergambar je.....lain kali la bro kita bergambar.......



Sheikh Puchong

 LELONG !!! LELONG!!!



 

Barang barang pemujaan untuk menarik perhatian ramai.....
 terbang tingi tinggi kapten


 para tetamu VVIP

No comments:

Post a Comment